Skola Letenja 2014

O nama Forums Forum Skola Letenja Skola Letenja 2014

Viewing 15 reply threads
  • Author
    Posts
    • #1238
      marko.kauzlaricmarko.kauzlaric
      Participant

      Zdravo društvo,

      U privitku Vam dostavljam izračun za školu letenja. Mislim da je tablica dosta jasna ali ako imate pitanja recite.

      Izračun je napravljen za privremene članove, znači one koji se učlane i plate 1.200 kuna godišnje članarine. Članarina nije navedena u obračunu tako da moraju i na to.

      Ako bi se potencijalni član učlanio kao povremeni član, samo da proba samo prvi segment obuke onda mu je mjesečna članarina 120 kn a prvi segment obuke imao bi cijene kako slijedi:

      Cijena minute jedrilice
      4,00 kn
      Cijena sata teorije
      15,00 kn
      Cijena vuče 300 m
      200,00 kn
      Cijena sata primjenjene teorije
      15,00 kn
      Cijena vuče 600 m
      260,00 kn
      Cijena sata vježbi
      15,00 kn
      Cijena starta na vitlu
      40,00 kn
      Cijena sata nastavnika kod praktične obuke
      150,00 kn

      Nalet Upoznavanja:

      Letova Sati Nalet samo avion Nalet vitlo i avion
      ——+——–+——————-+———————
      7 0:50 1725kn 605kn

      Sati teorijske nastave Sati primjenjene teorije Teorijska nastava Primj. Teorija
      ———————-+————————+—————–+————–
      10 17 150kn 255kn

      Cijena obuke ako se koristi samo avion: 2130kn
      Cijena obuke ako se koristi kombinacija vitlo/avion gdje je moguće: 1010kn

      Pogledajte pa javite, komentirajte itd.

      Uskoro ću napraviti i plan predavanja pa da počnemo s obukom.

      Planiram skupštinu za 18.01.2014. gdje bi sve usuglasili, dogovorili se o dodijelili zaduženja itd.
      Da li vam datum odgovara?

      Srdačan pozdrav,

      Marko Herak
      Predsjednik Kluba

    • #1239
      EdoEdo
      Participant

      Pozdrav,
      u postu se navodi neka tablica u privitku, ali ne vidim ni privitak ni tablicu (možda ne znam koristiti forum?)
      Ako sam dobro shvatio iz navedenih podataka, cijena “obuke” u slučaju vuče avionom (vjerojatno zasad jedina moguća varijanta, obzirom na okolnosti) je 1725+150+255=2130 kn. Kako je formirana ova cijena i što učenik dobiva za te pare? U cijeni ne vidim trošak nastavnika za praktičnu obuku? Što čini cijenu sata teorije, odn. primijenjene teorije? Jesu li uključeni svi troškovi (najam prostora, didaktička pomagala)? Što se podrazumijeva pod “cijena sata vježbi”?
      Očito nisam dobro razumio “tablicu”. Molim da mi je netko pojasni…
      U svakom slučaju mislim da bi prije pokretanja škole trebalo imati jasno i precizno definirane cifre: kandidatima treba biti u mogućnosti reći <span style=”text-decoration:underline;”>koliko to košta</span>. A onda je jednako važno da na kraju balade ne ispadne bitno više nego što im je rečeno!
      Edo

      • #1250
        marko.kauzlaricmarko.kauzlaric
        Participant

        Edo, oprosti kopirao sam samo email od Marka H. tu u forumu da se moze tu voditi razgovor o ovoj temi.
        Excel file za izracun sam sada stavio pod Dokumenti -> JKKK
        Marko, potraziti cu ako ima nacina za dozvoliti attachmente u forumu iako u principu bi trebalo dokumente drzati na jednom mjestu.

        Sta se tice cijene nesto mi nije jasno oko placanja nastavnika, instruktora, pomocnika itd; vani postoje 2 vrste klubova, jedni koji imaju zaposlene instruktore, pomocnike itd (studenti) u kojima je skola znatno skuplja, i klubovi koji zive od clanova koji sve rade. U pravnom smislu su ta dva kluba isto drugacija.
        Dakle posto smo mi klub druge vrste (pretpostavljam) mislim da naknade za rad ne postoje pa mislim da ih ne treba racunati. Tu su zarade indirektne:
        – Instrukror leti besplatno jer ucenik placa let.
        – Clanovi pomazu realizaciji skole koja dovodi nove clanove i dakle vise novaca u klub (teoretski dovodi do vise investicija ili smanjenje clanarina itd).

    • #1240
      vedran.vivodavedran.vivoda
      Participant

      Ekipa zdravo

      Ok mi djeluje sve ovo, samo po meni bi bilo bolje da je informativni let jedan, i to šlep na 600 m pa koliko se stigne, naplatilo bi se naravno puna cijena šlepa (klupska x2 ako se ne varam?) i recimo sat vremena jedrilice. Sedam letova više nije upoznavanje, to je obuka, a i kad nekome kažeš da neka proba letit za 100 eur ok još ajde, 1.700 kn mi se čini već dosta ozbiljna cifra za samo probat nešto.

      Edo, stavio sam ti tablicu na sljedeći link
      https://dl.dropboxusercontent.com/u/70050918/2014%20-%20JKKK%20skola%20izracun.xls

      Lijepi pozdrav,
      Vedran

    • #1241
      Marko HerakMarko Herak
      Participant

      Zdravo društvo,
      par dodatnih informacija da ne bi bilo zabune.
      @Edo – sve je definirano u tablici ali ovdje je dosao samo dio teksta, ne cijela tablica. Pogledaj link od Vedrana poa ako sto nije jasno da doradimo.
      @Vedran – Ovo je bas izracun za obuku. Namjerno je podjeljene u tri dijela (inace samo u dva s metodickog stajalista) zbog onih koji se odluce ici na obuku ali nisu 100% sigurni ali i zbog malo sigurnije solucije za klub. Naime potpisivati ce se tri ugovora, svaki za svoj segment (osim ako netko ne bude bas htio sve). Razlog tome su nepredvidive situacije ako zapnemo s obukom iz bilo kojeg razloga da bude lakse privesti kraju one koji su u tijeku, bez vecih gubitaka (prizemlje blanika pa moramo negdje iznajmiti jedrilicu ili sl.) Osim toga, za ovaj dio obuke nije potreban lijecnicki.
      Opcija inf. leta ce postojati za one koji bi samo htjeli probati. Uskoro…
      @Marko – moze li se forum doraditi da dopusta attachmente?

      Pozdrav,
      M.

    • #1243
      Marko HerakMarko Herak
      Participant

      Cijene naleta su definirane prema programu obuke i cjeniku koji smo usvojili. Tako da to je to. Clanarina * nalet. Nema popusta na cjelokupno placanje i slicno, ne radimo komercijalu.
      O trosku nastavnika i teorije mozemo raspravljati iako su po mom misljenju cifre realne.

    • #1245

      Dobar dan Jedriličari !
      Izračuni troškova obuke su možda matematički točni ali nešto nije u redu sa ulaznim stavkama. Ako sam dobro shvatio klubske cijene su pola od navedenih.
      Ako prolaze klubske cijene onda je dvostruko povečanje za nove članove pretjerano.
      Potom ; neka roba ili usluga ima na tržištu onu vrijednost za koju se može prodati ili, vrijednost koju je ciljani kupac spreman platiti.
      Što ili tko je nama Ciljani – poželjni kupac.? Pitanje je retoričke naravi i traži ozbiljnjiju raspravu. Uglavnom, ako je jedino mjerilo raspoloživi novac dobivamo negativnu selekciju mogučih članova. Zbog toga je i letenje za upoznavanje vrlo važan dio obuke novih jedriličara. Slažem se da je sedam letova previše. Dovoljna su dva leta na 600m. Pritom pripremu za letenje traba svesti u potrebne okvire. Kandidat treba steći osnovna znanja o letenju jedrilice, treba mu pokazati kako se koristi padobran i kako se koristi jedrilica. Za pripremu su dovoljna 4 sata. – Ima tu jedan zec, jer ova četri sata pripreme treba raditi kolektivno sa bar destak kandidata. Tada, naravno, uz ovlaštenog natavnika trebamo bar još jednog pomagača u nastavi. Pa kažemo da nastavnik radi za 100 kuna po satu a pomočnik za 25 kuna, što je ukupni trošak od 500 kuna podijeljen na 10 kandidata dobivamo 50 kuna po kandidatu. Moramo dodati dvije vuče na 600m što je 440 kuna i nalet jedrilice od 90 kuna ( 2 x 15 min ). Letenje mora biti dobro organizirano pa pored nastavnika u jedrilici moramo imati bar jednog dobrog pomočnika. 20 letova na 600m može se obaviti za 7 sati rada. To daje 7 x 150 kuna = 1050 kuna za nastavnika i 175 kuna za pomočnika. I ovaj rad treba raspodjeliti na sve kandidate pa dobivamo dodatnih 122,5 kuna troška. I sad možemo zbrojiti troškove i doći do cijene za dva informativna leta koja iznosi 702,50 kuna.Namjerno sam napisao sat rada pomočnika od 25 kuna jer 15kuna studenti mogu dobiti običnim studentskim ugovorima o radu. I još jedan zec viri iz ove priće. Kako pomočnici u nastavi i nastavnici naplačuju svoje usluge ?. Najbolje naletom na klubskim letalima po klubskim cijenama umanjenim za dnevni tošak od, recimo, 50 kuna koji se isplačuje po završenim cjelinama.
      Kada se nakon ove moje priće vratimo prema obraćunu koji je ponudio Marko onda se vidi da sam ja dosta povečao cijenu rada uloženog u letenje, smanjio broj letova i zadržao kvalitetu usluge. Kandidat dobiva ono što mu zaista treba – Dobar uvid u jedriličarsko letenje za manje novca.
      Slijedi vrlo važno pitanje : Gdje su nam kandidati i kako do njih doći ??

      Za sada toliko !
      Pozdrav: Zlatko

    • #1252
      vedran.vivodavedran.vivoda
      Participant

      Pa je, samo oko škole ima puno posla, neusporedivo sa manjim poslićima kao pranje aviona ili priprema jedrilica za pregled, pa kad je već takva situacija da dva tri člana naprave više posla nego prosječan član pa još i dovedu nove članove u klub onda je po meni uredu da se taj njihov napor honorira na neki način.

      Znači obuka je 25000 kn, s jedne strane mi se ne čini puno kad gledam da je autoškola danas već 7-8000 kn, s druge strane neznam koliko potencijalnih članova ima 25000 kn viška za utrošit na letenje… Saznat ćemo jedino ako probamo, možemo poljepit dvadesetak plakata ispred faxeva i srednjih škola?

      @marko – a ok, pobrkao sam informativni let i nalet upoznavanja, ali svakako mislim da i informativni let moramo dodati, recimo 220kn šlep+90jedrilica+50nastavnik=400kn za šlep na 600m?

      pozdrav
      vedran

    • #1263
      Marko HerakMarko Herak
      Participant

      Dobar dan ekipa!
      Dobro je da se rasprava zahuktava, samo me ubi tipkanje…
      Obzirom da je vise postova u igri probati cu odgovoriti na sve zajedno (moji komentari oznaceni –).
      Riječ cijena koju budem koristio smatram članarinom (za letenje) osim ako nije drugačije navedeno.

      Izračuni troškova obuke su možda matematički točni ali nešto nije u redu sa ulaznim stavkama. Ako sam dobro shvatio klubske cijene su pola od navedenih.
      — Provjerio sam još jednom i svi podaci mi se čine točni, ali provjeriti ću još jednom kad uhvatim vremena. Nema vise klubskih ili neklubskih cijena. Postoje cijene prema cjeniku koji je dostupan na stranicama kluba i one su prema vrsti clana ( na to nas tjeraju neki drugi propisi). Cjenik je usvojen na skupštini početkom 2013. Članarina za letenje jedrilicom za redovne članove ( što smo mi) je 2 kn po minuti a za privremene 3 kn po minuti (šlepovi i ostalo u cjeniku da ne pišem tu).
      Također smo na skupštini dogovorili da kad se neko učlani postaje privremeni član a tek nakon dvije godine ako se skupština složi može postat redovni. Povremeni članovi su oni koji bi došli ponekad, ne sudjeluju u radu i oni plaćaju članarinu mjesečno, 120 kn. Takvi bi bili kandidati za inf. Let.

      Ako prolaze klupske cijene onda je dvostruko povećanje za nove članove pretjerano.
      –Cijene minute jedrilice su za privremene članove 50% više od onih za redovne, ne 100%. Cijene šlepa do 300 m su 33% više a cijene šlepa do 600 m 22% više. Ovo smo dogovorili kao korektno i to primjenjujemo. I dalje mislim da je korektno.
      Ako u tablicu izračuna za školu ubacite cijene za redovne članove, vidjet ćete da je ukupna cijena naleta obuke prema cijenama za privremene članove 26% veća nego ukupna cijena naleta ako bi se koristile cijene koje redovni članovi plaćaju (dakle mi ostali). Ako gledamo s druge strane, krenemo od veće cijene i gledamo koliko bi oni uštedjeli da im se cijena smanji na cijenu za redovne članove onda im je ušteda bila 21%.

      Potom ; neka roba ili usluga ima na tržištu onu vrijednost za koju se može prodati ili, vrijednost koju je ciljani kupac spreman platiti.
      –Tu nastaje problem jer mi ne nudimo robu ili uslugu na tržištu u pravom smislu riječi nego obuku za naše članove. Ti članovi lete prema cijenama za kategoriju člana kojoj pripadaju. Ako bi privremenim članovima za obuku naplatili cijenu redovnog člana onda bi postojeće članove stavili u nepovoljan položaj i pritom kršili propise ( a ušteda bi im bila 20-ak%) . Ako bi pružili uslugu školovanja na tržište onda te ljude ne bi učlanjivali nego bi to bila čista komercijala za koju moramo voditi odvojeno knjigovodstvo, plaćati porez na dobit itd. Kada budemo imali ATO iduće godine, možemo o tome razmišljati. Za sada još ne.

      Što ili tko je nama Ciljani – poželjni kupac.? Pitanje je retoričke naravi i traži ozbiljnjiju raspravu.
      –Ovo je više filozofsko pitanje. Opet ponavljam da se ne radi o kupcima nego o članovima koji se prvo učlane a onda koriste mogućnost a se kao članovi u klubu školuju. A tko bi oni bili, oni koji žele naučiti letjeti a ne isplati im se ići na školovanje negdje drugdje.

      Uglavnom, ako je jedino mjerilo raspoloživi novac dobivamo negativnu selekciju mogučih članova.
      –Stoji, ali to je tako nažalost. Negativna selekcija je i poskupljenje goriva, osiguranja koje se reflektira na cijenu letenje. Ovo je već neko vrijeme skup i pomalo elitni sport. Ako želimo donekle izbjeći negativnu selekciju možemo volontirati u dijelu koji nije nalet. Dakle troškovi nastavnika kako kod teorije ta kod letenja.

      Zbog toga je i letenje za upoznavanje vrlo važan dio obuke novih jedriličara.
      –Slažem se.

      Slažem se da je sedam letova previše. Dovoljna su dva leta na 600m. Pritom pripremu za letenje traba svesti u potrebne okvire. Kandidat treba steći osnovna znanja o letenju jedrilice, treba mu pokazati kako se koristi padobran i kako se koristi jedrilica. Za pripremu su dovoljna 4 sata.
      –U skladu s time sam napravio izračun za jedan informativni let. Imajte na umu da se svi oni moraju učlaniti i moraju potpisati neku vrstu ugovora. Kraći nego redovni ugovori ali svakako moraju postojati. INF. Let je dio školovanja a za to smo obvezni imati ugovor. Inf letovi zahtjevaju i papirologiju koju treba odraditi.

      Ima tu jedan zec, jer ova četri sata pripreme treba raditi kolektivno sa bar destak kandidata.
      –Ovo ne može ovako. Inf let mora biti dostupan pojedincu. To je i smisao tog leta. Ne možemo čekati 5 godina da se skupi 10 ljudi.

      Tada, naravno, uz ovlaštenog natavnika trebamo bar još jednog pomagača u nastavi.
      –E sad tu ćemo malo stati. Kakav sad pomagač. Ovaj klub ima članove koji su dužni malo i volontirati.

      Pa kažemo da nastavnik radi za 100 kuna po satu a pomočnik za 25 kuna, što je ukupni trošak od 500 kuna podijeljen na 10 kandidata dobivamo 50 kuna po kandidatu. Moramo dodati dvije vuče na 600m što je 440 kuna i nalet jedrilice od 90 kuna ( 2 x 15 min ). Letenje mora biti dobro organizirano pa pored nastavnika u jedrilici moramo imati bar jednog dobrog pomočnika. 20 letova na 600m može se obaviti za 7 sati rada. To daje 7 x 150 kuna = 1050 kuna za nastavnika i 175 kuna za pomočnika. I ovaj rad treba raspodjeliti na sve kandidate pa dobivamo dodatnih 122,5 kuna troška. I sad možemo zbrojiti troškove i doći do cijene za dva informativna leta koja iznosi 702,50 kuna.
      –Zbog prije navedenom ovo ne možemo ovako. Inf let mora biti dostupan pojedincu tako da ne možemo dijeliti troškove na više njih. Dijeljenje troškova možemo raditi kod redovne obuke gdje imamo grupu učenika. Tako je i definirno u cjeniku. Naime, učenici plaćaju npr. 15 kuna sat predavanja što je na 5 učenika 75 kuna. Tih 75 kn može biti naknada nastavniku za predavanje teorije kao sto si predlozio u mailu.

      Namjerno sam napisao sat rada pomočnika od 25 kuna jer 15kuna studenti mogu dobiti običnim studentskim ugovorima o radu.
      –Vezano uz pomoćnike, kao i gore. Osim toga, budući kandidati za nastavnike će bit pomoćnici jednog dana.

      I još jedan zec viri iz ove priće. Kako pomočnici u nastavi i nastavnici naplačuju svoje usluge ?.
      –Ugovorom o djelu. Npr. 150 kn je neto iznos koji učenik plati za sat nastavnika. Nastavniku je to bruto iznos na koji plati porez i ono sto mu ostane je neto lova koju dobije na račun. Ali, mozemo popricati na Skupstini, ima mozda jos opcija da sad tu sve ne pisem.

      Najbolje naletom na klubskim letalima po klubskim cijenama umanjenim za dnevni tošak od, recimo, 50 kuna koji se isplačuje po završenim cjelinama.
      –Ovo je sad vrlo komplicirano, dnevni trošak od 50 kn je nova stavka (naknada za dolazak na aerodrom?) a i za pratiti je komplicirano i nije propisno. Ako netko traži naknadu za svoj rad onda je dužen i platiti porez na tu naknadu. Netransparentno poslovanje neću voditi. Dakle ako nastavnik želi naknadu zamijeni za nalet onda je postupak isti kao gore s time da se još radi i kompenzacija naknde za nalet tako da mu se lova ne isplaćuje na račun nego ostaje u klubu kao predujam za letenje. Ne mozemo tek tako izvlaciti lovu iz kluba. Nase knjigovodstvo je kao knjigovodstvo firme, svaka kuna mora biti opravdana dokumentom.

      Kada se nakon ove moje priće vratimo prema obraćunu koji je ponudio Marko onda se vidi da sam ja dosta povečao cijenu rada uloženog u letenje, smanjio broj letova i zadržao kvalitetu usluge.
      –Nisam siguran da je to skroz točno. Osim toga sve više se povlači cijena uloženog rada. O tome ću nešto malo kasnije.

      Kandidat dobiva ono što mu zaista treba – Dobar uvid u jedriličarsko letenje za manje novca.
      –Dođe ga zapravo skuplje. Po mojoj verziji dobije 5 puta više naleta za 2,5 puta veću cijenu.

      Slijedi vrlo važno pitanje : Gdje su nam kandidati i kako do njih doći ??
      –Imamo članove pa neka animiraju poznanike a ima i još par zainteresiranih. Ja imam za sada jednog zainteresiranog, Marko ima par komada. Svako neka dovede jednog i evo kandidata.
      ——————-
      Marko, potraziti cu ako ima nacina za dozvoliti attachmente u forumu iako u principu bi trebalo dokumente drzati na jednom mjestu.
      –Odlicno, hvala.

      Sta se tice cijene nesto mi nije jasno oko placanja nastavnika, instruktora, pomocnika itd; vani postoje 2 vrste klubova, jedni koji imaju zaposlene instruktore, pomocnike itd (studenti) u kojima je skola znatno skuplja, i klubovi koji zive od clanova koji sve rade. U pravnom smislu su ta dva kluba isto drugacija.
      –Kod nas ide u tom smjeru s uvođenjem ATO iduće godine. Ovaj prvi tip koji si opisao je komercijalna djelatnost i povlači neke stvari koje dam gora napisao.
      Promjene u knjigovodstvu, poreznim obvezama itd.

      Dakle posto smo mi klub druge vrste (pretpostavljam) mislim da naknade za rad ne postoje pa mislim da ih ne treba racunati. Tu su zarade indirektne:
      –Spadamo po tvom opisu u klub druge vrste. Osobno mislim da bi instruktor trebao dobiti neku naknadu. Agencija nas tjera da s instruktorom imamo ugovor u kojem je i naknada. Ona može biti simbolična ali mora postojati. Do sada je to prolazilo ali više ne. Također ima i odgovornost ali i obveze. Ugovor štiti i jednu i drugu stranu. Na naknadu nas tjeraju i neki drugi propisi. I na volontiranje se placa porez pa je ponekad lakse nekome naplatiti 1 kn nego dati besplatno.

      – Instrukror leti besplatno jer ucenik placa let.
      –Moglo bi i tako. Ali zasto tako nije, nize u tekstu

      – Clanovi pomazu realizaciji skole koja dovodi nove clanove i dakle vise novaca u klub (teoretski dovodi do vise investicija ili smanjenje clanarina itd).
      –Tako bi trebalo biti. I to je preduvjet da radimo skolu.

      Pa je, samo oko škole ima puno posla, neusporedivo sa manjim poslićima kao pranje aviona ili priprema jedrilica za pregled, pa kad je već takva situacija da dva tri člana naprave više posla nego prosječan član pa još i dovedu nove članove u klub onda je po meni uredu da se taj njihov napor honorira na neki način.
      –Na kraju ispadne tako, mozda se nesto promijeni u buducnosti.

      Znači obuka je 25000 kn, s jedne strane mi se ne čini puno kad gledam da je autoškola danas već 7-8000 kn, s druge strane neznam koliko potencijalnih članova ima 25000 kn viška za utrošit na letenje… Saznat ćemo jedino ako probamo, možemo poljepit dvadesetak plakata ispred faxeva i srednjih škola?
      –I ja se dvoumim da li je puno ili nije. S jedne strane izgleda puno. S druge strane i nije. Uzmi neki drugi usporedivi sport npr. voznja motora za utrku ili auta. Ovaj nas sport je u toj klasi. Tehnika kosta. Ako podijeli to na godinu dana ili dvije…
      —Školu ne mogu odraditi samo Zlatko i ja. Svi se moraju uključiti i pomoći. Tek kad se ljudi jasno o tome izjasne na Skupštini (tko, koliko i kada) idemo u organiziranje škole i oglašavanje u većim razmjerima.

      @marko – a ok, pobrkao sam informativni let i nalet upoznavanja, ali svakako mislim da i informativni let moramo dodati, recimo 220kn šlep+90jedrilica+50nastavnik=400kn za šlep na 600m?
      –Dodao, pogledaj.

      –E sad malo o cijenama. Kada se Zlatko vratio u Klub (prije 4 – 5 godina) izrazo je zelju da prima naknadu za nastavnicki dio posla (sto smatram korektnim). U to vrijeme Klub je osnovao i skolu, legalno sa svim licencama. Skolovati se pocela i Jana pa je dogovoreno da ce Zlatkova naknada za rad biti kompenzirana Janinim naletom. Jana je do sada naletila u iznosu od 17.356 kn. Moze se izracunati koliko je Zlatko leti s ucenicima i koliko je bio placen ali mislim da nema potreba. Ako bas zelite izracunati cu.Tada je prakticki Zlatko bio jedini nastavnik, Zoranu su s vremenom licence istekle, drugih nastavnika nije bilo.
      Moram naglasiti da se ovo odnosilo samo na skolovanje ne i na druge aktivnosti koje je Zlatko radio u korist Kluba a za koje nikad nije trazio ni kunu. A naradio se jako puno u zadnjih par godina.
      Pocetkom godine, Zlatko je poslao mail i naveo koliku naknadu ocekuje za svoj rad kao nastavnik. Naveo je i trosak dolaska na aerodrom (mislim da je to onih 50 kuna gore u tekstu). Temeljem tih cijena, napravio sam i izracun.
      Sad dolazimo do kljucnog detalja a to je definiranje naknada. Tu mi za sada padaju napamet dva pritupa (mozda ih ima jos):
      1.Nastavnik definira cijenu svog rada i Klub pristane ili ne pristane na istu.
      2. Klub definira naknadu za nastavnike a oni pristanu ili ne.
      Do sada je bio prvi pristup.
      O ovome necu ja odlucivati,ovakva pitanja su u nadleznosti Skupstine. Osobno smatram da bi nastavnik trebao dobiti naknadu za taj rad. To je odgovoran i stresan posao. Znanje treba cijeniti a licence koštaju. Ne govorim to zato jer sam i ja sad nastavnik pa cu dobiti neku lovu, nego stvarno tako mislim. Ostale aktivnosti i dalje ostaju na volonterskoj bazi. Vjerujem da vam je prilicno jasno do sada koliko posla odrađujem , za koji ne primam naknadu a za koji u nekim drugim klubovima slicnih karakteristika odredjeni ljudi dobivaju 6-8 tis kuna mjesecno neto.
      Imam prilicno vjerodostojnu informaciju da nastavnik letenja (profesionalni pilot, IFR ovlaštenje) na fakultetu prometnih znanosti u zg ima oko 150 kn neto plaću po satu leta. Procijenite sami koliko bi trebao imati nastavnik jedrilicarstva. Ako mi ovih 150 kuna gledamo kao bruto onda bi neto primitak Zlatkov bio 108 kn a moj 86. Ja dobijem manje nego on jer nisam u penziji. Djeluje mi korektno. Ali na Skupstini je da odluci. Ako se ocekuje neto naknada od 150 kn onda je to druga prica i o tome na Skupstini.
      Nazalost, nastavnika placa ucenik a to sve poskupljuje pricu.

      Molio bih Marka da na web stavi nove datoteke. Trenutni link Cjenik 2013 nazvati Članarine i podmetnuti PDF u privitku i staviti ga na prvo mjesto. Link ◾Godišnja članarina slobodno izbrisati.
      Poslao sam ovo na mail i na forum radi priloženih datoteka.

      Pozdrav,
      M.

      • #1267
        marko.kauzlaricmarko.kauzlaric
        Participant

        Marko, dodao sam mogucnost odgovora na odgovor (do 3 nivoa ako ne se riskira ici off-topic) tako da od sada bilo tko moze odgovoriti na bilo koji post.
        Kada nadem minutu cu promjeniti linkove o dokumentima sta si naveo.

        Sta se tice naknada ovo je moje misljenje: znam da je “nastavnik trebao dobiti naknadu za taj rad. To je odgovoran i stresan posao” ali mogu ti odmah reci da placati naknade ljudima za rad u klubu na bazi volontiranja ne funkcionira (niti matematicki). U Rietiu, na primjer, a ne moram govoriti koliko je to veliki i jaki klub, svi instruktori volontiraju (neki su profesionalni piloti i placeni su u svom redovnom poslu, neki su inzenjeri, neki doktori, neki nista od toga, i poznajem ih sve osobno kao i predsjednika kluba…) nitko od njih nije placen, dobiju formalno nekih 10Eura mjesecno da zadovolje propise. Predsjednik mi kaze da je klub baziran na volonterstvu i strasti, prema tome svi se zalazu za dobrobit kluba (svaka zarada od skole ili clanstva ide za poboljsanje kluba). Kada bi poceli izracunavati naknade za tvoj rad, rad Zlatka, moj rad za web (recimo), cijenu ciscenja jedrilice, itd… mozes ravno zatvoriti klub jer toliko neces nikada zaraditi. Primjer da su profesionalci placeni 150kn po satu leta to je zato jer njima je to profesija. Mislim da se u klubu radi za dobrobit kluba, ako nema volje i strasti onda nema kluba.

    • #1264
      EdoEdo
      Participant

      Bok društvo,
      kao moj skromni prilog ovoj raspravi šaljem informacije o jedriličarskom tečaju u Italiji (ovdje u klubu u UD gdje sam član). Tečaj košta 30.000 kn i ovaj iznos obuhvaća ama baš sve: od leta upoznavanja preko teorije, naleta, didaktičkog materijala (knjiga + ispitna pitanja) do pripreme za ispit, predispita i ručka po položenom ispitu! Učeniku ostaje za platiti još liječnički pregled i takse za ispit. Od učenika, kao ni od ostalih članova se ne očekuje nikakvo volontiranje osim eventualno pomoći na startu (zakačinjanje konopa i sl.) za vrijeme za koje je isti na startu prisutan. Treba naglasiti da je rad organiziran na način da i ne treba neke velike pomoći (start je stalno postavljen i označen, jedrilice se do starta šlepaju traktorom, održavanje sredstava vrši jedna vanjska CAMO organizacija).
      Gornja cijena tečaja se odnosi na totalnog početnika, tj. nekoga tko nikad nije vidio jedrilicu. Ako se radi o nekome tko je već oprobao letenje i ima nekakvu bazu (paraglideri, zmajari), onda je cifra niža (ali naravno moraju biti zadovoljeni minimalni zakonom propisani uvjeti za nalet).
      Tko se upiše u školu i redovno prati program (teorija, letenje) dolazi do dozvole (naravno ako ne padne na ispitu) u roku od 8 do 10 mjeseci (zavisno o vremenskim prilikama).
      U ovoj školi ima trenutno 8 učenika koji završavaju tačaj, slijedeći počinje u ožujku i za taj ima upisanih 7, a u lipnju kad završi nastava u školama dolazi još 8 srednjoškolaca. Inače godišnje se u prosjeku odškoluje 20-25 kandidata. Školu inače vodi 1 (jedan) nastavnik, svo letenje se obavlja aerozapregom, a letala za školu su Ka7, ASK-21 i Maule za šlep.
      Još nešto: ovaj klub je trenutno jedini u regiji Friuli Venezia Giulia (površina cca. kao istarska i primorsko-goranska županija zajedno, stanovnika 1.350.000) koji ima školu za jedriličarstvo (u ovoj regiji ima ukupno 5 registriranih jedriličarskih klubova) i jedini koji funkcionira dobro i kontinuirano. S jedne strane je to upravo zahvaljujući školi koja okuplja dovoljni broj ljudi i omogućava aktivnost, a s druge strane ovo je jedini privatni klub u kome se vlasnici brinu o tome da sve funkcionira. U većini ostalih klubova (vođenih po principu udruge i volontiranja) je situacija slična našoj na Grobniku: uvijek nešto nedostaje – ili sredstva nisu u letnom stanju, ili nema goriva, ili nema šlepera, fali baterija, nema konopa, članovi se međusobno ne mogu dogovoriti itd. itd.

    • #1276

      Dobar dan narode !
      Ima u ovoj našoj prići puno zabuna i izmješanih stavova. Primjer o kojem govori Edo je dobro organizirana škola letenja. Ta škola radi u okolini koja je jedna od bogatijih Evropskih pokrajina sa dohodkom po glavi stanovnika koji je 4 do 5 puta veći nego u Primorsko goranskoj županiji. Ta škola radi posve komercijalno a zove se klubom zbog fiskalnih olakšica. Rieti je Talijanski nacionalni jedriličarski centar koji je financiran od države. Sva tamošnja infrastruktura – aerodrom objekti i letala primarno su državno vlasništvo. Država Italija kroz razne načine i dalje financira održavanje sredstava, kako objekata i tehnike tako i organizacija – klubova. U Rietiju puno nastavnika letenja volontira : To je istina, samo to su imućni ljudi koji imaju dovoljno slobodnog vremena pa lete iz gušta. Pritom neko drugi riješava sve ostale organizacijske probleme od nabavke goriva i guma do održavanja i registracije jedrilica. Ja sam posao nastavnika letenja radio i profesionalno i amaterski. U profi uvjetima sam guštao a naradio sam se kao volonter. Profi nastavnik letenja – radi ( leti ) najviše 4 sata dnevno ne više od 20 letova. Ne brine se o održavanju aviona na kojem radi, zato ima službu održavanja. Nastavnik letenja dobiva pripremljene kandidate sa kojima provodi letečku obuku. Što sam radio kao volonter ? Gotovo sve. Više od 30 godina bavio sam se održavanjem i popravljanjem jedrilica i aviona. Vukao sam jedrilice vitlom – više od 20 000 startova. Vukao sam jedrilice avionom – Više od 1000 letova. Godinama sam izrađivao svu opremu za vuču jedrilica vitlom ili avionom pa i danas su svi konopci za vuču koje imamo na aerodromu moje privatno vlasništvo. Kao nastavnik letenja naučio sam letjeti hrpu ljudi i napravio sa njima oko 10 000 letova od čega oko 6000 sa polijtanjem pomoću vitla.
      Ovo je samo za informaciju onima koji nisu znali, pošto ja za sav taj rad nikada nisam tražio nadoknadu i ovo što Marko spominje vezano uz letenje moje kćeri Jane ja, zapravo nisam tražio. Bila je to odluka kluba na čemu sam zahvalan. Dakle ljudi kao ja i meni slični žele volontirati i svojim radom pomoći klubu ili zajednici no to je izvedivo samo ako su normalne životne potrebe pokrivene. Ja sam godinama radio što kao učitelj letenja, što kao Hidrauličar, nekad privatno a nekad za firme i ostvarivao sam dobre prihode koji su mi omogučivali vrijeme i sredstva za bavljenje avijacijom. Žena mi kaže da sam poput pijanca koji cijeli život zapije, samo što ga ja nisam zapio već sam ga zaletio. Naravno da je bilo štete u mom privatnom životu, nisam ostvario nikakvu ozbiljniju nekretninu pa ni pošteni stan. Sada su se uvjeti promjenili, do novca se sve teže dolazi a mene su sustigle godine i mirovina.
      Da bih održao kakav takav standard obitelji dužan sam svoje vrijeme trošiti tako da zarađujem. Dakle mogu se angažirati oko obuke jedriličara ili letenja općenito samo ako pritom mogu nešto i zaraditi.
      Mislim da nisam jedini sa sličnim problemom u našem klubu i zato pokušavam složiti način rada prilikom obuke tako da omogućim i ostalim članovima da si “zarade” za letenje. Letenje treba platiti, kao i sve što koristimo bilo to od kluba ili od nekog trećeg. ALI tada je posve normalno da sve što radimo za klub ili nekog trećeg također treba naplatiti, može i letenjem.
      I sad dolazi pitanje čemu ili kome uopće treba klub ?
      Odgovor nimalo nije jednostavan i o tome drugom prilikom ; uskoro

      Pozdrav : Zlatko

    • #1277
      Marko HerakMarko Herak
      Participant

      Zdravo društvo!
      Prvo isprika Zlatku ako sam krivo naveo informaciju da je trazio naknadu za obavljanje poslova nastavnika. U svakom slucaju, novac za navedeno nikad nije trazio. Uzme li se u obzir da je u tom periodu obavio dvjestotinjak sati letenja u svrhu nastavnika letenja te stotinjak kao predavac, naknada koju je posredno primio je simbolicna.
      Slazem se sa svime sto je napisao u zadnjem postu. Edo je naveo cijenu obuke i to je vrijedan podatak. Molio bih da navede, ukoliko ima podatke, kolika je kolicina naleta koja je ukljucena u tu obuku, cijena leta na jedrilicama inace u tom klubu te cijena slepa. Takodjer i visina naknade ljudi u klubu koji obavljaju poslove podrske (odrzavanje, papirologija itd.) te nastavnika. Koliko placaju CAMO itd. Tada mozemo napraviti konkretnu usporedbu. Nadalje, jasno mi je da je standard visi u Italiji i da si ljudi to mogu priustiti lakse nego kod nas. No s druge strane, troskovi zrakoplova (dijelovi, gorivo, odrzavanje itd.) su prakticki jednako visoki (mozda i nizi) kao i kod nas. To nas ogranicava u formiranju cijena letenja i protiv toga ne mozemo. Financijska podrska grada Rijeke je kljucna ali simbolicna obzirom na troskove ove djelatnosti. Takodjer, u sve ove nase cijene nije uracunata amortizacija opreme. Trosimo resurse a ne skupljamo novac za nove zrakoplove. Za sada to nije problem na jedrilicama. Na avionu postaje biti iduce godine kada je potrebno napraviti overhaul motora (cca. 15 do 20 tis. eur). Treba ih nekako zaraditi (cca. 15 do 20 ucenika po ovim cijenama). Ova vrsta kluba moze opstati jedino ako svatko da svoj doprinos. Preuzme na sebe dio obveza i izvrsava ih na vrijeme kako bi onaj slijedeci u lancu mogao obaviti svoj. Opcije „napraviti cu to ako bude vremena“ ne prihvacam. Smisao ovakve vrste kluba da nekolicina ljudi (sto vise to bolje) svojim radom koji im nije placen omoguci da svi lete na sigurnim zrakoplovima za razumnu cijenu. Da bi to bilo uspjesno svi moraju dati svoj doprinos. Kada vide da nesto ne stima, popraviti to bez da im se upire prstom (u okvirima svojih sposobnosti, mogucnosti i ovlastenja). Najvise vremena provodimo oko sitnica koje nemaju smisla. Moram se osvrnuti na zadnju recenicu koji je Edo napisao. U zadnjih 5 godina neplovidben je bio Blanik godinu dana jer ga je EASA prizemljila te Citabria 6 mjeseci dok su trajali radovi, i Junior trenutacno. Sve ostalo je cijelo vrijeme bilo plovidbeno. S iznimkom aviona kojeg imamo samo jednog u svakom trenutku su dvije jedrilice bile plovidbene.
      Cesto cujem prigovore kako ne funkcionira ovo ili ono. I slazem se da moze biti frustrirajuce kada nako par mjeseci netko dodje u klub i vidi da je baterija prazna i da je guma ispuhana a konop puknut i nama šlepera. Razumijem to, ali…
      Mi ne koristimo usluge CAMO organizacije vec nam agencija produzuje plovidbenost. To je tako jer nam je CAMO preskup (makar oni koji su nam do sada nudili te usluge), sve poslove CAMO organizacije (osim produzenja plovidbenosti za koja nemam ovlastenja) obaljam ja bez naknade. Pisem zahtjeve gradu za novac, pisem izvjestaje o utrosku novca. Azuriram knjizice zrakoplova, startne liste, vodim evidencije troskova i dugova za nalet. Pratim zakone i propise (zrakoplovne, financijske, porezne itd.) i prilagodjavam djelovanje kluba kako bi bili u skladu s istima i kako ne bi placali globe. Pisem interne dokumente, programe odrzavanja itd. Placam racune. Nosim dokumente u knjigovodstvo. Dogovaram s osiguravajucom kucom police osiguranja i popuste na iste (trenutacno placamo vjerovatno najniza osiguranja u odnosu na druge). Uzimam slobodne dane kako bih isao na seminare Agencije ili kako bi bio prisutan na aerodromu kada nam Agencija dodje u inspekciju skole ili na produljenje plovidbenosti. Vozim jedrilice po Europi na servis. Skolujem se za nastavnika iako mi osobno to ne treba znajuci da ce to biti samo jos vise dodatnog posla za koji necu biti placen (ili ako cu biti, to ce biti simbolicno u odnosu na ulozen trud). Šlepam. Metem pod u ucionici. Pomažem pri servisiranju aviona. Perem ih. Farbam stajanku. Prekršajno i kazneno sam odgovoran za temeljem nekoliko različitih zakona. I tako dalje. Placam godisnju clanarinu kao i svi ostali. Pritom imam dvije izravne nagrade, znam na cemu letim i imam potpuno povjerenje u te zrakoplove, idem na takmicenje s jednim od tih zrakoplova.
      Sve navedeno uzima jako puno vremena koje bi mogao iskoristiti za na druge načine za vlastitu materijalnu ili drugu korist i u zadnje vrijeme sve više razmišljam da pustim sve i okrenem se nečem drugom.
      Ako vec jesam budala zbog svega sto radim besplatno, ne mora mi se to trljati u nos svakom prilikom.
      Ako pogledate sto je Zlatko napisao i sto sam ja napisao, ovaj klub funkcionira zbog dvoje ljudi uz povremenu pomoc pojedinaca. Uzevsi u obzir sve navedeno funkcionira dobro. U odnosu na sve ostale klubove u HR imamo najviše opreme i najbolju opremu (klub Vitar je iznimka ali tamo su jedrilice privatne). Ista se konstantno unaprijeđuje sukladno mogućnostima. Održava sukladno pravilim i propisima. Imamo asfaltnu pistu, općenito uvjete idealne za školovanje. Klub nije opterećen dugovima (osim prema Zrakoplovnom društvu ali to je interno) niti sudkim procesima, ovrhama i slično. Što još više hoćete?
      Vecinu stvari koje sam gore naveo odradim bez da vam kazem jer nema potrebe da vas ukljucujem u stvari koje su operativne prirode i koje ne zadiru u stabilnost i opstanak kluba. Ali za kljucne stvari kao sto je obuka gdje cijene nisu male i gdje je potreban angazman vise nas da bi uspjelo pitam misljenje i savjet. Mogao sam donijeti odluku i reci to je tako. Ne funkcioniram na taj nacin jer klub nije moja privatna firma nego je zajednicki. Unatoc tome vecina rasprava gdje trebam vasu pomoc zavrsi na sitnim problemima koji nemaju veze s temom. Umjesto da radim nesto korisno, tipkam ovaj mail.
      Uz svo duzno postovanje svima ali ne zanima me da li je konop puknut ili baterija napunjena. Za to se mozete pobrinuti sami. Stavite je puniti, vežite čvor. Šlepera nazovite dan prije. Imamo četvoricu koji šlepaju. Operite avione, ne samo one na kojima letite. Organizirajte se. Ako dolazite na letenje sami, dovedite pomocnika. Sve sto zahtjevam je da me se obavijesti unaprijed. Ne zato sto to smatram svojim i volim sefovat nego zato sto sam odgovoran za sve navedeno i zelim znati sto se dogadja kada me nema u blizini. Dodjite dan prije i provjerite da li je sve spremno. Provjerite dokumentaciju da li su zrakoplovi plovidbeni osigurani itd. To je vasa duznost kao pilota.
      Ovu temu sam otvorio i ukljucio neke ljude koji nisu u upravljackim strukturama. Ukljuceni su zato jer izravno sudjeluju u skoli, i/ili su izrazili zelju za sudjelovanjem ili imaju poslovna i druga iskustva koja mogu doprinijeti da ovo uspije.
      U cijeloj ovoj prici molim vas (ne zahtjevam) dvije stvari.
      1.Konkretan i održiv prijedlog (uvazavajuci sve navdeno vezano uz formiranje cijena) o cijeni skolovanja (bilo ukupno ili o elementima iste).
      2.Jasno definiranje da li , koliko i u kojem obliku mozete pomoci u organizaciji i provedbi skole.
      Kada ove dvije stvari razmotrimo i definiramo mozemo nastaviti dalje.

      Prihvaćam da je navedena cijena velika u odnosu na prilike u okruženju u kojem živimo. ali, ostajem pri stavu da je navedena cijena realna obzirom na troskove i da nastavnik mora biti placen za provodjenje nastave.

      Pozdrav,
      M.

    • #1278
      marko.kauzlaricmarko.kauzlaric
      Participant

      I dalje se nastavlja sa ja sam napravio ovo i ja sam napravio ono, ja ,ja,ja… itd.
      Marko – godinama nudim svoju pomoc, ali izgleda tu nema pomoci. Ako ne zelis pomoc nemoj se ni zaliti da radis puno.
      Zlatko – svatko od nas u zivotu je nesto radio i to dosta. Kada bi svi sada pisali koliko i sta i onda isli kvantificirati neznam kada bi zavrsili.
      Teme o zaslugama i kolicini rada u proslosti se mogu posebno raspraviti i svatko moze otvoriti temu za to u jednom od foruma (iako ne vidim kako to pomaze buducnosti kluba).

      Ovdje se raspravlja kako da uspijemo organizirati i financirati skolu.
      Dakle ako su cijene te koje jesu i ako se svi moraju platiti po cijeniku onda tu nemamo sta vise raspravljati. Objavimo cijene i krenimo traziti ljude jer ako sada ne krenemo ne vidim kako cemo stici skolovati ljude do kraja godine.

      Datum skupstine za 18.1 mi odgovara i kada zelite cu objaviti poziv na skupstinu na glavnoj stranici.

    • #1280
      Marko HerakMarko Herak
      Participant

      Još nisam dobio odgovor tko, koliko i u kojem obliku može pomoći pri organizaciji i provedbi škole.

    • #1282
      marko.kauzlaricmarko.kauzlaric
      Participant

      Ja mogu pomoći sa:
      Nastava – mogu predavati teoriju kao aerodinamika ili slično
      Informacije – mogu održavati www stranice za školu: kao objavljivanje programa, kontakti sa učenicima, materijal za učenje
      Operacije: na aerodromu vikendom.

      Inače radim od ponedjeljka do petka poslije podne od 14 do 23 tako da tokom radnog tjedna sam na raspolaganju u jutro. Neke dane radim i u jutro ali tu se mogu osloboditi ako se prije dogovorimo.
      Od 15 do 22.2 nisam u hrvatskoj. Daljnje datume kada sam vani ću objaviti na vrijeme.

      Ako se slažete mogu napraviti online aplikaciju za pisanje udžbenika za školu.

      Slažem se sa cijenama samo mi Marko reci kako želiš da ih objavim.

      Slažem se sa datumom skupštine.

    • #1289
      EdoEdo
      Participant

      Obzirom na moje prebivalište ne mogu obećati kontinuirani angažman u školi i klubu u toku tjedna, ali mogu pomoći oko izrade i održavanja dijela sredstava (pomoćna oprema i sl.) i mogu se uključiti u nastavu u jednom od slijedećih poglavlja: ljudske sposobnosti, sposobnosti jedrilice, konstrukcija i održavanje.

    • #1293
      Marko HerakMarko Herak
      Participant

      Odlicno!

      @Marko i Edo – ne moraju sva predavanja biti navecer, nesto moze i vikendom na aerodromu tako da se lakse mozete organizirati.

      Moramo vas upisati u odobrenje za skolu kao predavace da sve bude legalno. To nije problem.

      Detalje dogovorimo u subotu.

Viewing 15 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.