Marko Herak

Forum Replies Created

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Prijedlog za pilote citabrije #1749
    Marko HerakMarko Herak
    Participant

    Ne. Jedino je Zlatko spominjao neku eventualnu naknadu, odnosno troškove dolaska na aerodrom.

    Ali, nitko od njih trojice nije platio clanarinu. Dakle ako ne placaju clanarinu, nisu (redovni) clanovi i ne mogu koristiti opremu kluba. Onda, ne mogu slepati (opcenito letjeti na zrakoplovima kluba).

    Ako zele slepati (bez naknade) moraju biti clanovi. A ako ne zele placati clanarinu onda mogu biti samo podupirući članovi.

    Podupirući član, ne plaća članarinu ali može letjeti uz odobrenje IO.

    AKo žele letjeti za vlastiti gušt, mogu prema npr. prema cijenama za povremene članove. Skuplje nego redovni clanovi koji placaju clanarinu…

    in reply to: Prijedlog za pilote citabrije #1743
    Marko HerakMarko Herak
    Participant

    Pozdrav,

    ovaj dio je sada reguliran Statutom. Dodano je usluge ili vlastiti angažman.

    Te osobe mogu biti podupirući članovi.

    Podupirućim članom može postati osoba koja Klubu donira financijska sredstva ili materijalna dobra, usluge ili vlastiti angažman ako donaciju navedenog ne uvjetuje ostvarenjem nekih pogodnosti, koje bi iziskivale materijalne ili financijske izdatke ili angažman članova Kluba.
    Podupirućeg člana predlaže Izvršni odbor, a potvrđuje Skupština.
    Podupirući članovi nemaju pravo biti izabrani u tijela upravljanja Kluba niti u njima odlučivati.

    Tu postoji još par detalja koje treba uzeti u obzir a to je da ti članovi ne plačaju članarinu i da ne mogu koristiti opremu bez odobrenja.

    Privremeni, povremeni, podupirući i počasni članovi imaju pravo koristiti prava definirana ovim Statutom i ostalim aktima Kluba donesenim na temelju ovog Statuta uz prethodno odobrenje Izvršnog odbora Kluba i/ili Predsjednika Kluba.

    Dakle takvi članovi mogu šlepati. To ne znači da mogu uzeti avion kad se sjete i slično. Opremu (svu) mogu koristiti samo uz odobrenje.

    AKo žele letjeti za vlastiti gušt, mogu prema cjeniku koji će biti definiran, npr. prema cijenama za povremene članove. Ne mogu letjeti prema cijenama za redovne članove.

    Suština priče je da ne traže protuuslugu za svoje usluge pa tako niti povlaštene tarife za letenje.

    Ako žele letjeti jeftinije, neka plate članarinu.

    Pozdrav,
    M.

    in reply to: Radovi potrebni za realizaciju plana #1547
    Marko HerakMarko Herak
    Participant

    Godisnji pregledi biti ce za vikend 22. i 23. 03. a u ponedjeljak 24.03. doci ce ljudi za pitostatiku (jos cekam potvrdu, ne ovisi o nama). Nakon sto se obavi navedeno, ide zahtjev u agenciju da se oplovi Junior. Nakon sto se ti pregledi zavrse, mirni smo do 8 mjeseca kad isticu plovidbenosti ostalih zrakoplova (osim ako ne bude nesto izvanredno).

    in reply to: Kandidati za Skolu 2014 #1463
    Marko HerakMarko Herak
    Participant

    Potencijalni kandidat

    Alessandro Ocovich mail: ale.hr@libero.it

    in reply to: Prijedlog za emblem #1462
    Marko HerakMarko Herak
    Participant

    2f

    in reply to: Prijedlog za plakat, letak, poster, web stranicu #1383
    Marko HerakMarko Herak
    Participant

    S moje strane OK!

    M.

    in reply to: Radovi potrebni za realizaciju plana #1294
    Marko HerakMarko Herak
    Participant

    Hvala na popisu, molim i druge da se uljuce pa da razradimo to.

    in reply to: Skola Letenja 2014 #1293
    Marko HerakMarko Herak
    Participant

    Odlicno!

    @Marko i Edo – ne moraju sva predavanja biti navecer, nesto moze i vikendom na aerodromu tako da se lakse mozete organizirati.

    Moramo vas upisati u odobrenje za skolu kao predavace da sve bude legalno. To nije problem.

    Detalje dogovorimo u subotu.

    in reply to: Skola Letenja 2014 #1280
    Marko HerakMarko Herak
    Participant

    Još nisam dobio odgovor tko, koliko i u kojem obliku može pomoći pri organizaciji i provedbi škole.

    in reply to: Skola Letenja 2014 #1277
    Marko HerakMarko Herak
    Participant

    Zdravo društvo!
    Prvo isprika Zlatku ako sam krivo naveo informaciju da je trazio naknadu za obavljanje poslova nastavnika. U svakom slucaju, novac za navedeno nikad nije trazio. Uzme li se u obzir da je u tom periodu obavio dvjestotinjak sati letenja u svrhu nastavnika letenja te stotinjak kao predavac, naknada koju je posredno primio je simbolicna.
    Slazem se sa svime sto je napisao u zadnjem postu. Edo je naveo cijenu obuke i to je vrijedan podatak. Molio bih da navede, ukoliko ima podatke, kolika je kolicina naleta koja je ukljucena u tu obuku, cijena leta na jedrilicama inace u tom klubu te cijena slepa. Takodjer i visina naknade ljudi u klubu koji obavljaju poslove podrske (odrzavanje, papirologija itd.) te nastavnika. Koliko placaju CAMO itd. Tada mozemo napraviti konkretnu usporedbu. Nadalje, jasno mi je da je standard visi u Italiji i da si ljudi to mogu priustiti lakse nego kod nas. No s druge strane, troskovi zrakoplova (dijelovi, gorivo, odrzavanje itd.) su prakticki jednako visoki (mozda i nizi) kao i kod nas. To nas ogranicava u formiranju cijena letenja i protiv toga ne mozemo. Financijska podrska grada Rijeke je kljucna ali simbolicna obzirom na troskove ove djelatnosti. Takodjer, u sve ove nase cijene nije uracunata amortizacija opreme. Trosimo resurse a ne skupljamo novac za nove zrakoplove. Za sada to nije problem na jedrilicama. Na avionu postaje biti iduce godine kada je potrebno napraviti overhaul motora (cca. 15 do 20 tis. eur). Treba ih nekako zaraditi (cca. 15 do 20 ucenika po ovim cijenama). Ova vrsta kluba moze opstati jedino ako svatko da svoj doprinos. Preuzme na sebe dio obveza i izvrsava ih na vrijeme kako bi onaj slijedeci u lancu mogao obaviti svoj. Opcije „napraviti cu to ako bude vremena“ ne prihvacam. Smisao ovakve vrste kluba da nekolicina ljudi (sto vise to bolje) svojim radom koji im nije placen omoguci da svi lete na sigurnim zrakoplovima za razumnu cijenu. Da bi to bilo uspjesno svi moraju dati svoj doprinos. Kada vide da nesto ne stima, popraviti to bez da im se upire prstom (u okvirima svojih sposobnosti, mogucnosti i ovlastenja). Najvise vremena provodimo oko sitnica koje nemaju smisla. Moram se osvrnuti na zadnju recenicu koji je Edo napisao. U zadnjih 5 godina neplovidben je bio Blanik godinu dana jer ga je EASA prizemljila te Citabria 6 mjeseci dok su trajali radovi, i Junior trenutacno. Sve ostalo je cijelo vrijeme bilo plovidbeno. S iznimkom aviona kojeg imamo samo jednog u svakom trenutku su dvije jedrilice bile plovidbene.
    Cesto cujem prigovore kako ne funkcionira ovo ili ono. I slazem se da moze biti frustrirajuce kada nako par mjeseci netko dodje u klub i vidi da je baterija prazna i da je guma ispuhana a konop puknut i nama šlepera. Razumijem to, ali…
    Mi ne koristimo usluge CAMO organizacije vec nam agencija produzuje plovidbenost. To je tako jer nam je CAMO preskup (makar oni koji su nam do sada nudili te usluge), sve poslove CAMO organizacije (osim produzenja plovidbenosti za koja nemam ovlastenja) obaljam ja bez naknade. Pisem zahtjeve gradu za novac, pisem izvjestaje o utrosku novca. Azuriram knjizice zrakoplova, startne liste, vodim evidencije troskova i dugova za nalet. Pratim zakone i propise (zrakoplovne, financijske, porezne itd.) i prilagodjavam djelovanje kluba kako bi bili u skladu s istima i kako ne bi placali globe. Pisem interne dokumente, programe odrzavanja itd. Placam racune. Nosim dokumente u knjigovodstvo. Dogovaram s osiguravajucom kucom police osiguranja i popuste na iste (trenutacno placamo vjerovatno najniza osiguranja u odnosu na druge). Uzimam slobodne dane kako bih isao na seminare Agencije ili kako bi bio prisutan na aerodromu kada nam Agencija dodje u inspekciju skole ili na produljenje plovidbenosti. Vozim jedrilice po Europi na servis. Skolujem se za nastavnika iako mi osobno to ne treba znajuci da ce to biti samo jos vise dodatnog posla za koji necu biti placen (ili ako cu biti, to ce biti simbolicno u odnosu na ulozen trud). Šlepam. Metem pod u ucionici. Pomažem pri servisiranju aviona. Perem ih. Farbam stajanku. Prekršajno i kazneno sam odgovoran za temeljem nekoliko različitih zakona. I tako dalje. Placam godisnju clanarinu kao i svi ostali. Pritom imam dvije izravne nagrade, znam na cemu letim i imam potpuno povjerenje u te zrakoplove, idem na takmicenje s jednim od tih zrakoplova.
    Sve navedeno uzima jako puno vremena koje bi mogao iskoristiti za na druge načine za vlastitu materijalnu ili drugu korist i u zadnje vrijeme sve više razmišljam da pustim sve i okrenem se nečem drugom.
    Ako vec jesam budala zbog svega sto radim besplatno, ne mora mi se to trljati u nos svakom prilikom.
    Ako pogledate sto je Zlatko napisao i sto sam ja napisao, ovaj klub funkcionira zbog dvoje ljudi uz povremenu pomoc pojedinaca. Uzevsi u obzir sve navedeno funkcionira dobro. U odnosu na sve ostale klubove u HR imamo najviše opreme i najbolju opremu (klub Vitar je iznimka ali tamo su jedrilice privatne). Ista se konstantno unaprijeđuje sukladno mogućnostima. Održava sukladno pravilim i propisima. Imamo asfaltnu pistu, općenito uvjete idealne za školovanje. Klub nije opterećen dugovima (osim prema Zrakoplovnom društvu ali to je interno) niti sudkim procesima, ovrhama i slično. Što još više hoćete?
    Vecinu stvari koje sam gore naveo odradim bez da vam kazem jer nema potrebe da vas ukljucujem u stvari koje su operativne prirode i koje ne zadiru u stabilnost i opstanak kluba. Ali za kljucne stvari kao sto je obuka gdje cijene nisu male i gdje je potreban angazman vise nas da bi uspjelo pitam misljenje i savjet. Mogao sam donijeti odluku i reci to je tako. Ne funkcioniram na taj nacin jer klub nije moja privatna firma nego je zajednicki. Unatoc tome vecina rasprava gdje trebam vasu pomoc zavrsi na sitnim problemima koji nemaju veze s temom. Umjesto da radim nesto korisno, tipkam ovaj mail.
    Uz svo duzno postovanje svima ali ne zanima me da li je konop puknut ili baterija napunjena. Za to se mozete pobrinuti sami. Stavite je puniti, vežite čvor. Šlepera nazovite dan prije. Imamo četvoricu koji šlepaju. Operite avione, ne samo one na kojima letite. Organizirajte se. Ako dolazite na letenje sami, dovedite pomocnika. Sve sto zahtjevam je da me se obavijesti unaprijed. Ne zato sto to smatram svojim i volim sefovat nego zato sto sam odgovoran za sve navedeno i zelim znati sto se dogadja kada me nema u blizini. Dodjite dan prije i provjerite da li je sve spremno. Provjerite dokumentaciju da li su zrakoplovi plovidbeni osigurani itd. To je vasa duznost kao pilota.
    Ovu temu sam otvorio i ukljucio neke ljude koji nisu u upravljackim strukturama. Ukljuceni su zato jer izravno sudjeluju u skoli, i/ili su izrazili zelju za sudjelovanjem ili imaju poslovna i druga iskustva koja mogu doprinijeti da ovo uspije.
    U cijeloj ovoj prici molim vas (ne zahtjevam) dvije stvari.
    1.Konkretan i održiv prijedlog (uvazavajuci sve navdeno vezano uz formiranje cijena) o cijeni skolovanja (bilo ukupno ili o elementima iste).
    2.Jasno definiranje da li , koliko i u kojem obliku mozete pomoci u organizaciji i provedbi skole.
    Kada ove dvije stvari razmotrimo i definiramo mozemo nastaviti dalje.

    Prihvaćam da je navedena cijena velika u odnosu na prilike u okruženju u kojem živimo. ali, ostajem pri stavu da je navedena cijena realna obzirom na troskove i da nastavnik mora biti placen za provodjenje nastave.

    Pozdrav,
    M.

    in reply to: Skola Letenja 2014 #1263
    Marko HerakMarko Herak
    Participant

    Dobar dan ekipa!
    Dobro je da se rasprava zahuktava, samo me ubi tipkanje…
    Obzirom da je vise postova u igri probati cu odgovoriti na sve zajedno (moji komentari oznaceni –).
    Riječ cijena koju budem koristio smatram članarinom (za letenje) osim ako nije drugačije navedeno.

    Izračuni troškova obuke su možda matematički točni ali nešto nije u redu sa ulaznim stavkama. Ako sam dobro shvatio klubske cijene su pola od navedenih.
    — Provjerio sam još jednom i svi podaci mi se čine točni, ali provjeriti ću još jednom kad uhvatim vremena. Nema vise klubskih ili neklubskih cijena. Postoje cijene prema cjeniku koji je dostupan na stranicama kluba i one su prema vrsti clana ( na to nas tjeraju neki drugi propisi). Cjenik je usvojen na skupštini početkom 2013. Članarina za letenje jedrilicom za redovne članove ( što smo mi) je 2 kn po minuti a za privremene 3 kn po minuti (šlepovi i ostalo u cjeniku da ne pišem tu).
    Također smo na skupštini dogovorili da kad se neko učlani postaje privremeni član a tek nakon dvije godine ako se skupština složi može postat redovni. Povremeni članovi su oni koji bi došli ponekad, ne sudjeluju u radu i oni plaćaju članarinu mjesečno, 120 kn. Takvi bi bili kandidati za inf. Let.

    Ako prolaze klupske cijene onda je dvostruko povećanje za nove članove pretjerano.
    –Cijene minute jedrilice su za privremene članove 50% više od onih za redovne, ne 100%. Cijene šlepa do 300 m su 33% više a cijene šlepa do 600 m 22% više. Ovo smo dogovorili kao korektno i to primjenjujemo. I dalje mislim da je korektno.
    Ako u tablicu izračuna za školu ubacite cijene za redovne članove, vidjet ćete da je ukupna cijena naleta obuke prema cijenama za privremene članove 26% veća nego ukupna cijena naleta ako bi se koristile cijene koje redovni članovi plaćaju (dakle mi ostali). Ako gledamo s druge strane, krenemo od veće cijene i gledamo koliko bi oni uštedjeli da im se cijena smanji na cijenu za redovne članove onda im je ušteda bila 21%.

    Potom ; neka roba ili usluga ima na tržištu onu vrijednost za koju se može prodati ili, vrijednost koju je ciljani kupac spreman platiti.
    –Tu nastaje problem jer mi ne nudimo robu ili uslugu na tržištu u pravom smislu riječi nego obuku za naše članove. Ti članovi lete prema cijenama za kategoriju člana kojoj pripadaju. Ako bi privremenim članovima za obuku naplatili cijenu redovnog člana onda bi postojeće članove stavili u nepovoljan položaj i pritom kršili propise ( a ušteda bi im bila 20-ak%) . Ako bi pružili uslugu školovanja na tržište onda te ljude ne bi učlanjivali nego bi to bila čista komercijala za koju moramo voditi odvojeno knjigovodstvo, plaćati porez na dobit itd. Kada budemo imali ATO iduće godine, možemo o tome razmišljati. Za sada još ne.

    Što ili tko je nama Ciljani – poželjni kupac.? Pitanje je retoričke naravi i traži ozbiljnjiju raspravu.
    –Ovo je više filozofsko pitanje. Opet ponavljam da se ne radi o kupcima nego o članovima koji se prvo učlane a onda koriste mogućnost a se kao članovi u klubu školuju. A tko bi oni bili, oni koji žele naučiti letjeti a ne isplati im se ići na školovanje negdje drugdje.

    Uglavnom, ako je jedino mjerilo raspoloživi novac dobivamo negativnu selekciju mogučih članova.
    –Stoji, ali to je tako nažalost. Negativna selekcija je i poskupljenje goriva, osiguranja koje se reflektira na cijenu letenje. Ovo je već neko vrijeme skup i pomalo elitni sport. Ako želimo donekle izbjeći negativnu selekciju možemo volontirati u dijelu koji nije nalet. Dakle troškovi nastavnika kako kod teorije ta kod letenja.

    Zbog toga je i letenje za upoznavanje vrlo važan dio obuke novih jedriličara.
    –Slažem se.

    Slažem se da je sedam letova previše. Dovoljna su dva leta na 600m. Pritom pripremu za letenje traba svesti u potrebne okvire. Kandidat treba steći osnovna znanja o letenju jedrilice, treba mu pokazati kako se koristi padobran i kako se koristi jedrilica. Za pripremu su dovoljna 4 sata.
    –U skladu s time sam napravio izračun za jedan informativni let. Imajte na umu da se svi oni moraju učlaniti i moraju potpisati neku vrstu ugovora. Kraći nego redovni ugovori ali svakako moraju postojati. INF. Let je dio školovanja a za to smo obvezni imati ugovor. Inf letovi zahtjevaju i papirologiju koju treba odraditi.

    Ima tu jedan zec, jer ova četri sata pripreme treba raditi kolektivno sa bar destak kandidata.
    –Ovo ne može ovako. Inf let mora biti dostupan pojedincu. To je i smisao tog leta. Ne možemo čekati 5 godina da se skupi 10 ljudi.

    Tada, naravno, uz ovlaštenog natavnika trebamo bar još jednog pomagača u nastavi.
    –E sad tu ćemo malo stati. Kakav sad pomagač. Ovaj klub ima članove koji su dužni malo i volontirati.

    Pa kažemo da nastavnik radi za 100 kuna po satu a pomočnik za 25 kuna, što je ukupni trošak od 500 kuna podijeljen na 10 kandidata dobivamo 50 kuna po kandidatu. Moramo dodati dvije vuče na 600m što je 440 kuna i nalet jedrilice od 90 kuna ( 2 x 15 min ). Letenje mora biti dobro organizirano pa pored nastavnika u jedrilici moramo imati bar jednog dobrog pomočnika. 20 letova na 600m može se obaviti za 7 sati rada. To daje 7 x 150 kuna = 1050 kuna za nastavnika i 175 kuna za pomočnika. I ovaj rad treba raspodjeliti na sve kandidate pa dobivamo dodatnih 122,5 kuna troška. I sad možemo zbrojiti troškove i doći do cijene za dva informativna leta koja iznosi 702,50 kuna.
    –Zbog prije navedenom ovo ne možemo ovako. Inf let mora biti dostupan pojedincu tako da ne možemo dijeliti troškove na više njih. Dijeljenje troškova možemo raditi kod redovne obuke gdje imamo grupu učenika. Tako je i definirno u cjeniku. Naime, učenici plaćaju npr. 15 kuna sat predavanja što je na 5 učenika 75 kuna. Tih 75 kn može biti naknada nastavniku za predavanje teorije kao sto si predlozio u mailu.

    Namjerno sam napisao sat rada pomočnika od 25 kuna jer 15kuna studenti mogu dobiti običnim studentskim ugovorima o radu.
    –Vezano uz pomoćnike, kao i gore. Osim toga, budući kandidati za nastavnike će bit pomoćnici jednog dana.

    I još jedan zec viri iz ove priće. Kako pomočnici u nastavi i nastavnici naplačuju svoje usluge ?.
    –Ugovorom o djelu. Npr. 150 kn je neto iznos koji učenik plati za sat nastavnika. Nastavniku je to bruto iznos na koji plati porez i ono sto mu ostane je neto lova koju dobije na račun. Ali, mozemo popricati na Skupstini, ima mozda jos opcija da sad tu sve ne pisem.

    Najbolje naletom na klubskim letalima po klubskim cijenama umanjenim za dnevni tošak od, recimo, 50 kuna koji se isplačuje po završenim cjelinama.
    –Ovo je sad vrlo komplicirano, dnevni trošak od 50 kn je nova stavka (naknada za dolazak na aerodrom?) a i za pratiti je komplicirano i nije propisno. Ako netko traži naknadu za svoj rad onda je dužen i platiti porez na tu naknadu. Netransparentno poslovanje neću voditi. Dakle ako nastavnik želi naknadu zamijeni za nalet onda je postupak isti kao gore s time da se još radi i kompenzacija naknde za nalet tako da mu se lova ne isplaćuje na račun nego ostaje u klubu kao predujam za letenje. Ne mozemo tek tako izvlaciti lovu iz kluba. Nase knjigovodstvo je kao knjigovodstvo firme, svaka kuna mora biti opravdana dokumentom.

    Kada se nakon ove moje priće vratimo prema obraćunu koji je ponudio Marko onda se vidi da sam ja dosta povečao cijenu rada uloženog u letenje, smanjio broj letova i zadržao kvalitetu usluge.
    –Nisam siguran da je to skroz točno. Osim toga sve više se povlači cijena uloženog rada. O tome ću nešto malo kasnije.

    Kandidat dobiva ono što mu zaista treba – Dobar uvid u jedriličarsko letenje za manje novca.
    –Dođe ga zapravo skuplje. Po mojoj verziji dobije 5 puta više naleta za 2,5 puta veću cijenu.

    Slijedi vrlo važno pitanje : Gdje su nam kandidati i kako do njih doći ??
    –Imamo članove pa neka animiraju poznanike a ima i još par zainteresiranih. Ja imam za sada jednog zainteresiranog, Marko ima par komada. Svako neka dovede jednog i evo kandidata.
    ——————-
    Marko, potraziti cu ako ima nacina za dozvoliti attachmente u forumu iako u principu bi trebalo dokumente drzati na jednom mjestu.
    –Odlicno, hvala.

    Sta se tice cijene nesto mi nije jasno oko placanja nastavnika, instruktora, pomocnika itd; vani postoje 2 vrste klubova, jedni koji imaju zaposlene instruktore, pomocnike itd (studenti) u kojima je skola znatno skuplja, i klubovi koji zive od clanova koji sve rade. U pravnom smislu su ta dva kluba isto drugacija.
    –Kod nas ide u tom smjeru s uvođenjem ATO iduće godine. Ovaj prvi tip koji si opisao je komercijalna djelatnost i povlači neke stvari koje dam gora napisao.
    Promjene u knjigovodstvu, poreznim obvezama itd.

    Dakle posto smo mi klub druge vrste (pretpostavljam) mislim da naknade za rad ne postoje pa mislim da ih ne treba racunati. Tu su zarade indirektne:
    –Spadamo po tvom opisu u klub druge vrste. Osobno mislim da bi instruktor trebao dobiti neku naknadu. Agencija nas tjera da s instruktorom imamo ugovor u kojem je i naknada. Ona može biti simbolična ali mora postojati. Do sada je to prolazilo ali više ne. Također ima i odgovornost ali i obveze. Ugovor štiti i jednu i drugu stranu. Na naknadu nas tjeraju i neki drugi propisi. I na volontiranje se placa porez pa je ponekad lakse nekome naplatiti 1 kn nego dati besplatno.

    – Instrukror leti besplatno jer ucenik placa let.
    –Moglo bi i tako. Ali zasto tako nije, nize u tekstu

    – Clanovi pomazu realizaciji skole koja dovodi nove clanove i dakle vise novaca u klub (teoretski dovodi do vise investicija ili smanjenje clanarina itd).
    –Tako bi trebalo biti. I to je preduvjet da radimo skolu.

    Pa je, samo oko škole ima puno posla, neusporedivo sa manjim poslićima kao pranje aviona ili priprema jedrilica za pregled, pa kad je već takva situacija da dva tri člana naprave više posla nego prosječan član pa još i dovedu nove članove u klub onda je po meni uredu da se taj njihov napor honorira na neki način.
    –Na kraju ispadne tako, mozda se nesto promijeni u buducnosti.

    Znači obuka je 25000 kn, s jedne strane mi se ne čini puno kad gledam da je autoškola danas već 7-8000 kn, s druge strane neznam koliko potencijalnih članova ima 25000 kn viška za utrošit na letenje… Saznat ćemo jedino ako probamo, možemo poljepit dvadesetak plakata ispred faxeva i srednjih škola?
    –I ja se dvoumim da li je puno ili nije. S jedne strane izgleda puno. S druge strane i nije. Uzmi neki drugi usporedivi sport npr. voznja motora za utrku ili auta. Ovaj nas sport je u toj klasi. Tehnika kosta. Ako podijeli to na godinu dana ili dvije…
    —Školu ne mogu odraditi samo Zlatko i ja. Svi se moraju uključiti i pomoći. Tek kad se ljudi jasno o tome izjasne na Skupštini (tko, koliko i kada) idemo u organiziranje škole i oglašavanje u većim razmjerima.

    @marko – a ok, pobrkao sam informativni let i nalet upoznavanja, ali svakako mislim da i informativni let moramo dodati, recimo 220kn šlep+90jedrilica+50nastavnik=400kn za šlep na 600m?
    –Dodao, pogledaj.

    –E sad malo o cijenama. Kada se Zlatko vratio u Klub (prije 4 – 5 godina) izrazo je zelju da prima naknadu za nastavnicki dio posla (sto smatram korektnim). U to vrijeme Klub je osnovao i skolu, legalno sa svim licencama. Skolovati se pocela i Jana pa je dogovoreno da ce Zlatkova naknada za rad biti kompenzirana Janinim naletom. Jana je do sada naletila u iznosu od 17.356 kn. Moze se izracunati koliko je Zlatko leti s ucenicima i koliko je bio placen ali mislim da nema potreba. Ako bas zelite izracunati cu.Tada je prakticki Zlatko bio jedini nastavnik, Zoranu su s vremenom licence istekle, drugih nastavnika nije bilo.
    Moram naglasiti da se ovo odnosilo samo na skolovanje ne i na druge aktivnosti koje je Zlatko radio u korist Kluba a za koje nikad nije trazio ni kunu. A naradio se jako puno u zadnjih par godina.
    Pocetkom godine, Zlatko je poslao mail i naveo koliku naknadu ocekuje za svoj rad kao nastavnik. Naveo je i trosak dolaska na aerodrom (mislim da je to onih 50 kuna gore u tekstu). Temeljem tih cijena, napravio sam i izracun.
    Sad dolazimo do kljucnog detalja a to je definiranje naknada. Tu mi za sada padaju napamet dva pritupa (mozda ih ima jos):
    1.Nastavnik definira cijenu svog rada i Klub pristane ili ne pristane na istu.
    2. Klub definira naknadu za nastavnike a oni pristanu ili ne.
    Do sada je bio prvi pristup.
    O ovome necu ja odlucivati,ovakva pitanja su u nadleznosti Skupstine. Osobno smatram da bi nastavnik trebao dobiti naknadu za taj rad. To je odgovoran i stresan posao. Znanje treba cijeniti a licence koštaju. Ne govorim to zato jer sam i ja sad nastavnik pa cu dobiti neku lovu, nego stvarno tako mislim. Ostale aktivnosti i dalje ostaju na volonterskoj bazi. Vjerujem da vam je prilicno jasno do sada koliko posla odrađujem , za koji ne primam naknadu a za koji u nekim drugim klubovima slicnih karakteristika odredjeni ljudi dobivaju 6-8 tis kuna mjesecno neto.
    Imam prilicno vjerodostojnu informaciju da nastavnik letenja (profesionalni pilot, IFR ovlaštenje) na fakultetu prometnih znanosti u zg ima oko 150 kn neto plaću po satu leta. Procijenite sami koliko bi trebao imati nastavnik jedrilicarstva. Ako mi ovih 150 kuna gledamo kao bruto onda bi neto primitak Zlatkov bio 108 kn a moj 86. Ja dobijem manje nego on jer nisam u penziji. Djeluje mi korektno. Ali na Skupstini je da odluci. Ako se ocekuje neto naknada od 150 kn onda je to druga prica i o tome na Skupstini.
    Nazalost, nastavnika placa ucenik a to sve poskupljuje pricu.

    Molio bih Marka da na web stavi nove datoteke. Trenutni link Cjenik 2013 nazvati Članarine i podmetnuti PDF u privitku i staviti ga na prvo mjesto. Link ◾Godišnja članarina slobodno izbrisati.
    Poslao sam ovo na mail i na forum radi priloženih datoteka.

    Pozdrav,
    M.

    in reply to: Skola Letenja 2014 #1243
    Marko HerakMarko Herak
    Participant

    Cijene naleta su definirane prema programu obuke i cjeniku koji smo usvojili. Tako da to je to. Clanarina * nalet. Nema popusta na cjelokupno placanje i slicno, ne radimo komercijalu.
    O trosku nastavnika i teorije mozemo raspravljati iako su po mom misljenju cifre realne.

    in reply to: Skola Letenja 2014 #1241
    Marko HerakMarko Herak
    Participant

    Zdravo društvo,
    par dodatnih informacija da ne bi bilo zabune.
    @Edo – sve je definirano u tablici ali ovdje je dosao samo dio teksta, ne cijela tablica. Pogledaj link od Vedrana poa ako sto nije jasno da doradimo.
    @Vedran – Ovo je bas izracun za obuku. Namjerno je podjeljene u tri dijela (inace samo u dva s metodickog stajalista) zbog onih koji se odluce ici na obuku ali nisu 100% sigurni ali i zbog malo sigurnije solucije za klub. Naime potpisivati ce se tri ugovora, svaki za svoj segment (osim ako netko ne bude bas htio sve). Razlog tome su nepredvidive situacije ako zapnemo s obukom iz bilo kojeg razloga da bude lakse privesti kraju one koji su u tijeku, bez vecih gubitaka (prizemlje blanika pa moramo negdje iznajmiti jedrilicu ili sl.) Osim toga, za ovaj dio obuke nije potreban lijecnicki.
    Opcija inf. leta ce postojati za one koji bi samo htjeli probati. Uskoro…
    @Marko – moze li se forum doraditi da dopusta attachmente?

    Pozdrav,
    M.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)